Feel A Free Wave















Det här är en bild som pappa tog när
vi spelade "Våldsam Kärlek" nere i danska Thisted på en teaterfestival,
den är ganska suddig.. men det är jag innan jag attackerar en saccosäck:)
Det var jättekul där , vi var där en hel vecka mellan 1-7 juli.
Lärde känna massor av nya intressanta människor, speciellt lärde jag känna en bunt av irländare. Dom var helt fantastiska, och så fick jag åka med i ett segelfartyg i Limfjorden, och framförallt se en massa bra teater.
Lärde mej jätte mycket och fick massor av inspiration till egna teaterprojekt i framtiden...














Marcus regisserar innan föreställning..


Den här bilden har ingenting med föreställningen att göra:)
Det är Klas, Nils, Josef o jag som står i Limfjorden o fryser häcken av oss, samtidigt krälar det livsfarligt äckliga människoätande krabbor på våra fötter!

Den bästa teatern vi såg där nere var (tycker jag) irländarnas "At the Black Pigs Dyke" en pjäs med fullt tryck och sång,dans,musik och sen varvades den med gråt,tårar,sorg och hänsynslöst våld. "It was a time where people laughed at a wake and cried when a child was born."replik ur pjäsen.

En annan välspelad och genomtänkt pjäs var "The Dumb Waiter" en Harold Pinter pjäs. Två män som arbetar med att mörda folk, dom sitter i en källare och väntar på att få ett nytt uppdrag när stressen och osäkerheten tar ut sin rätt.

Jag hoppas att jag i framtiden kommar att få träffa en del av människorna jag träffa där nere igen.













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar